Afdeling: Nutrition Innovation Centre Swine
“Theorie en praktijk komen samen in het Nutrition Innovation Centre in de zoektocht naar de beste voeding voor het dier. Prachtig, omdat je hierdoor met veel verschillende partijen samenwerkt: zowel met klanten en collega’s als kennispartners.”
“Veel innovaties van ForFarmers komen uit de koker van het Nutrition Innovation Centre, ofwel het NIC. Hier ontwikkelen we nieuwe voerconcepten en bepalen we wat het effect daarvan moet zijn in de stal. Verder bieden we nutritionele ondersteuning en training aan de collega’s in Sales.
Op onze afdeling komen theorie en praktijk samen in de zoektocht naar de beste voeding voor het dier. Een prachtige omgeving om in te werken, juist omdat je met veel verschillende partijen samenwerkt; van klanten en collega’s tot kennispartners, zoals universiteiten en onderzoeksinstituten.
Zo ondersteun ik in mijn functie de brijvoerspecialisten, bijvoorbeeld bij het maken van voederrantsoenen voor de varkens van een klant. Ik zorg ervoor dat onze klantspecifieke voeders altijd aan onze randvoorwaarden voldoen. Ook ben ik betrokken bij de ontwikkeling van innovaties en de implementatie van nieuwe nutriënten.
We zijn steeds op zoek naar manieren om nog beter aan te sluiten op de behoeftes van het dier, zodat onze klanten betere resultaten kunnen behalen. Dat is een belangrijk uitgangspunt van onze missie For the Future of Farming. Het is mooi om via je eigen werk hieraan bij te kunnen dragen. Zo zijn fermentatie en onze aanvullende MIXX-voeders goede voorbeelden van maatwerk-voeroplossingen die onze klanten een beter rendement opleveren.”
“Ik ben een aantal jaren geleden begonnen bij een van de rechtsvoorgangers van ForFarmers, omdat het bedrijf bekend stond als een innovatief bedrijf dat veel investeert in mensen en waar je veel ruimte krijgt om je verder te ontwikkelen. En dat is in de huidige organisatie nog steeds het geval, wat ik heel goed vind.
ForFarmers is de afgelopen jaren als organisatie enorm gegroeid, waardoor er veel – internationale – kennis en ervaring aanwezig is. Doordat onze specialisten ervaringen en ‘best practices’ delen met collega’s in binnen- en buitenland, hebben ook onze klanten toegang tot al deze kennis en informatie. Een niet onbelangrijk aspect is dat ForFarmers beseft dat resultaten worden gerealiseerd door mensen en daarom veel investeert in de opleiding van medewerkers. Zo zijn in 2016 de verschillende ForFarmers Academies opgestart, wat een mooi initiatief is.
Het blijft in mijn rol echter ook super belangrijk om in de praktijk te zien hoe onze producten presteren en om te weten wat er bij onze klanten leeft. Daarom begeleid ik één dag per week een aantal klanten zelf om dicht bij de praktijk te blijven.”