Afdeling: Sales Varkens Nederland
“ForFarmers maakt duidelijke keuzes, zeker in strategische zin. Keuzes die andere partijen niet durven te maken. Dat maakt dit bedrijf leuk om voor te werken.”
“Van origine ben ik dierenarts, maar inmiddels ben ik ruim tien jaar in de diervoeding werkzaam. De diervoederwereld is groot en biedt veel kansen bij te dragen aan oplossingen. Wat ook veel energie geeft, is de dynamiek van de markt; je moet snel schakelen om waarde voor je klanten te creëren. ForFarmers maakt duidelijke keuzes, zeker in strategische zin. Keuzes die andere partijen niet durven te maken. Dat maakt dit bedrijf leuk om voor te werken. Bovendien zijn er ontwikkelmogelijkheden: over diersoorten heen, maar ook over de grens, want de afgelopen jaren heb ik bijvoorbeeld een mooie directiepositie bij ForFarmers Duitsland mogen vervullen.”
“De varkenssector staat er momenteel economisch goed voor, maar ondanks dat, moet er met alle schakels in de keten worden gekeken hoe er efficiënter en duurzamer geproduceerd kan worden. De hele keten moet zeker ook in de internationale markt zijn mannetje kunnen blijven staan. Onze bijdrage in dat geheel is ervoor zorgen dat klanten over een langere periode beter draaien. De helft van de kosten die een varkenshouder maakt, zijn voerkosten. Wij hebben als veevoerbedrijf dus een enorme impact op het resultaat van de varkenshouder. Een belangrijke trend, overigens niet alleen in de varkenssector, is de omslag naar marktconcepten, waardoor boeren samen met ketenpartners producten met meerwaarde kunnen produceren. Daarvoor moet een brug geslagen worden tussen varkenshouders, slachterij en de retail. Door onze omvang en professionaliteit kunnen wij deze partijen samenbrengen. Het vereist coördinatie en wij voelen de verantwoordelijkheid hier een rol in te spelen.”
“Dynamisch kun je het hier wel noemen, want ForFarmers is een groeiend internationaal bedrijf met een sterke positie in de Nederlandse markt. Het is ook een bedrijf waar altijd vooruit gekeken wordt en dat open staat voor out-of-the-box-ideeën. Er wordt veel tijd vrijgemaakt voor de ontwikkeling van medewerkers, bijvoorbeeld via leiderschapsprogramma’s. Nieuwe collega’s worden altijd goed op weg geholpen, maar er wordt ook een proactieve houding en zelfstandigheid verwacht. Niet alleen praten, maar focus op het plan en daarmee aan de slag, maak het waar.”
Tekstproductie in samenwerking met recruitment & executive search Nomilk2day.