Didier Spinelli, Accountmanager Pavo België
Tijdens zijn marketingstudie kwam hij als stagiair bij Pavo België binnen en hij is nooit meer weggegaan. Twintig jaar later vindt Didier Spinelli nog elke dag volop uitdaging in zijn werk als accountmanager bij Pavo, dochterbedrijf van ForFarmers dat wereldwijd actief is in de paardensector.
Wat doe je zoal als accountmanager bij Pavo?
“Ik ben de eerste contactpersoon van onze klanten in België en sta hen bij met raad en daad. Mijn belangrijkste taak is het genereren van sales. Dat gebeurt op twee fronten. Enerzijds hebben we onze eindgebruikers, zeg maar de mensen met paarden. Anderzijds heb ik ook veel contact met individuele winkels en retailketens die onze producten verkopen. Het zal je niet verbazen dat beide groepen om een andere benadering vragen. En juist dát maakt voor mij elke werkdag opnieuw zo boeiend.”
Is er veel veranderd in die twintig jaar?
“Ja, toen ik begon, heette ik nog in goed Vlaams vertegenwoordiger of adviseur. Maar serieus: de sector is sterk geprofessionaliseerd. In de begindagen waren de contacten vooral relatiegericht. Met een kop koffie en een leuk gesprek kwam je al ver. Tegenwoordig zijn de gesprekken veel inhoudelijker en zakelijker. Hierdoor word ik ook weer getriggerd om me in nieuwe dingen te verdiepen. En waar je vroeger ’s ochtends in de auto stapte en van deur tot deur reed, verlopen veel klantcontacten tegenwoordig via de digitale snelweg. We kunnen daardoor veel sneller schakelen en bijsturen, maar af en toe een ‘ouderwets’ bezoek blijft waardevol.”
“Ik heb bij Pavo de kans gekregen om op een heel organische manier te groeien in mijn functie. Mijn werkgebied omvatte aanvankelijk twee provincies rond mijn woonplaats. Beetje bij beetje werd dit uitgebreid en op een bepaald moment stak ik de taal- en later zelfs de landsgrens over. Ook de sector is sterk veranderd. Dit betekent dat je eigenlijk altijd opnieuw met open blik en de nodige creativiteit de ring in moet stappen. Daarnaast is er ook gerichte aandacht voor je eigen ontwikkeling. Zo heb ik samen met mijn leidinggevende en HR een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld dat me de gelegenheid biedt om nieuwe dingen te ontdekken en competenties te ontwikkelen.”
Is er iets wat je ‘typisch Pavo’ kunt noemen?
“De passie van alle mensen binnen dit bedrijf! We voelen ons allemaal echte Pavo ambassadeurs. Het is een soort familie. Door Covid dreigde dat groepsgevoel wat weg te ebben, daarom hebben we nu kleine werkgroepen gevormd met collega’s van verschillende disciplines, waarin we ons bezighouden met functie-overstijgende thema’s. Zo blijf je verbonden met andere afdelingen en ondervind je ook direct welke bijdrage deze collega’s aan het geheel leveren. In combinatie met het internationale karakter van de organisatie, krijg je zo een geweldig inspirerende werkplek.”
Wat is jouw stip op de horizon?
“Mijn belangrijkste ambitie voor de toekomst is dat ik binnen een dynamisch bedrijf werk mag doen waar ik energie van krijg, waarbij ik de kans krijg om nieuwe horizonten te verkennen en zo een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling en groei van Pavo.”