Een dagje meelopen met Nathalie Moolenbeek, communicatiespecialist digitale media en dtp

14-1-2020

Afdeling: Group Communicatie

Afbeelding: Nathalie Moolenbeek_intro

Communicatiespecialist digitale media én dtp. Dat klinkt als het bekende schaap met vijf poten. En ja, dat is deze functie eigenlijk ook wel. Maar wat doe je dan zoal? Nathalie Moolenbeek geeft een inkijkje.

"Een super leuke, creatieve en afwisselende combinatie!"

08.30 uur

Terwijl mijn computer opstart haal ik een bakkie koffie en maak een praatje met collega’s. Daarna bekijk ik mijn dagplanning. Dagelijks werk ik aan de online positionering van het ForFarmers-merk, onder andere door de inzet van sociale media. Daarnaast verzorg en coördineer ik samen met collega Anja de dtp-werkzaamheden. Een super leuke, creatieve en afwisselende combinatie!

09.00 uur

Tijd om te starten met die klussen waarop ik mijn creativiteit moet loslaten en waarop ik me dus echt even moet focussen. Daarna check ik mijn mail en kijk ik of er op de sociale media nog iets gebeurt wat om aandacht vraagt.

Afbeelding: Nathalie Moolenbeek_in-line

11.00 uur

Samen met Anja check ik de dtp-vragen die via ons ticketsysteem zijn binnengekomen. We krijgen aanvragen van collega’s uit Nederland, Duitsland en België. Er zijn weer een aantal nieuwe verzoeken; we bekijken de planning en verdelen de taken.

12.00 uur

Tijd voor soep! Hoe vol de agenda ook is; we nemen altijd de tijd om als team samen te lunchen. Even weg achter de laptop en samen eten, verhalen delen, lachen.

12.30 uur

Weer energie opgedaan om lekker aan de slag te gaan. Er moet een nieuwe uitnodiging ontworpen worden voor een evenement. De ideeën had ik al eerder met mijn interne opdrachtgever besproken, nu tijd om het om te zetten in iets moois. Tussendoor een telefoontje: of ik mee wil kijken naar een post die klaarstaat voor Facebook. We zetten samen de laatste puntjes op de i.

16.00 uur

Overleg met mijn collega’s van marketingcommunicatie over hun plannen en planning voor de komende tijd. Wel zo handig om te weten welke projecten er in de pijplijn zitten. En leuk om mee te denken, zowel op het gebied van design als over de inzet van digitale (sociale) media.

17.00 uur

Aan het einde van de dag werk ik mijn Outlook kalender bij en plan ik mijn taken voor de komende dag(en) in. Hiervoor heb ik een aantal trucjes geleerd tijdens de interne cursus ‘time management’ die ik een paar maanden geleden heb gevolgd. Erg handig!

Tot slot toch nog een vraag: wat maakt het werken bij ForFarmers leuk voor jou?

“Het klinkt zo cliché (maar goed, de meeste clichés zijn dan ook hartstikke waar): ForFarmers is een heel fijn bedrijf om voor te werken. Door de mix van professionals die hier werken, bruist het van de innovatieve ideeën en dynamiek!”